Inloggen MijnKNWU & wachtwoordwijziging

chevron_right

Laatste update: November 15th, 2023

Op deze pagina vind je informatie over Inloggen op MijnKNWU, wachtwoordwijziging en hoe je verder geholpen kan worden wanneer dit niet wil lukken.

Inloggen

Om in te loggen op MijnKNWU ga je naar https://www.knwu.nl/ en klik je op het oranje poppetje rechts bovenin naast 'Lid worden' of klik je hier om gelijk op die pagina te komen om in te loggen.


Hier kies je in welke omgeving je wilt inloggen. 
Als renner/kader kies je voor MijnKNWU.
Wil je een stichting, team of club beheren, kies je voor HUB

Wanneer je ingelogd bent met je inloggegevens, kom je op je dashboard terecht. De inhoud van het dashboard wisselt per persoon, maar je ziet meestal een voorstel voor evenementen waaraan je kunt deelnemen en wedstrijden waarvoor je bent ingeschreven.

Delete

Inloggen

Inloggen in beide omgevingen doe je met je KNWU ID en het huidige wachtwoord


Uitloggen

Je ziet rechts in beeld een button met 'Uitloggen'.

Inloggen lukt niet

KNWU-ID vergeten

Wanneer je de KNWU-IDniet meer weet kies je bij 'Inloggen' voor de optie 'KNWU-ID vergeten?'. Vul je achternaam, geboorte datum en e-mailadres in om een e-mail met je KNWU-ID te ontvangen.


Wachtwoord vergeten

Wanneer je het wachtwoord niet meer weet kies je bij 'Inloggen' voor de optie 'Wachtwoord vergeten?'. Vul je KNWU-ID in om een e-mail voor wachtwoordwijziging te ontvangen. Kies voor 'KNWU-ID vergeten?' als je je KNWU-ID niet meer weet (zie uitleg hierboven).


  • Zoek de mail met link op.
  • Log uit bij MijnKNWU als je nog stond ingelogd op het account van iemand anders. 
  • De link in het bericht voor wachtwoordwijziging kun je éénmalig gebruiken. 
  • Klik op de oranje button met reset je wachtwoord. 
  • Vul een nieuw uniek wachtwoord in en denk aan de vereisten die daar vermeld zijn
  • Wanneer het gelukt is kom je uit in het dashboard en zie je 'Goedemorgen' of 'Goedemiddag' of 'Goedenavond' in beeld.
  • Is dat niet gebeurd, dan is het nieuwe wachtwoord niet geaccepteerd en/of de wijziging niet afgerond. Vraag dan bij 'Inloggen' een nieuwe e-mail aan voor wachtwoordwijziging en vul een ander nieuw wachtwoord in.
Delete

Let op!

Wanneer je voor meerdere accounts achter elkaar met behulp van deze link in een e-mail de wachtwoordwijzigingen wil doen kan je last hebben van de browsergeschiedenis.  

Doe dan bovenstaande handelingen op een ander apparaat óf wis de browsergeschiedenis. Je kunt ook naar een andere browser gaan en de link uit de e-mail (kleine lettertjes onderaan) in een andere browser plakken en daar de pagina openen (bijvoorbeeld Firefox i.p.v. Microsoft Edge, Safari of andersom).

Ontvang je deze nie (kan ook mail gebruikersnaam opvragen zijn) dan kan het volgende aan de hand zijn:

  • Bericht ontvangen bij 'spam', 'reclame' of 'ongewenste mail'
    Vraag nogmaals aan en kijk of je de mail kunt vinden.

  • Je provider blokkeert berichten uit MijnKNWU
    Dit kun je alleen zelf aanpassen.

  • Je e-mailadres in MijnKNWU is verouderd óf dubbel in gebruik
    Lees de uitleg hieronder over deze twee onderwerpen. Neem vervolgens contact met ons op.

E-mailadres verouderd

Je kunt zelf nadat je bent ingelogd op je MijnKNWU account gaan naar 'Mijn account' en bij 'Profiel' je gegevens aanpassen en een nieuw e-mailadres invullen. Wanneer je e-mailadres dat vermeld staat in je account niet meer in gebruik is en je ook niet meer kunt inloggen moet je je e-mailadres eerst laten aanpassen vóórdat je kiest voor 'Wachtwoord vergeten'. De mail met link ontvang je dan namelijk niet. Stuur dan een bericht met de gegevens van het oude e-mailadres, je naam en KNWU ID nummer en je nieuwe e-mailadres naar service@knwu.nl.

E-mailadres dubbel in gebruik

Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt over meerdere accounts op hetzelfde e-mailadres wanneer je probeert in te loggen of kiest voor 'Wachtwoord vergeten'. Het is dan niet mogelijk om een bericht voor wachtwoordwijziging te versturen vanuit het systeem. Stuur dan een bericht aan service@knwu.nl en stuur gelijk de benodigde informatie mee

Er kan ook sprake zijn van een dubbel account. 
Dus bijvoorbeeld twee accounts voor dezelfde persoon met hetzelfde e-mailadres (uit het verleden). Dan kunnen we bijvoorbeeld samenvoegen.

Blokkade account

Krijg je de melding (of kom je er na informeren achter) dat je MijnKNWU account geblokkeerd is dan heeft die blokkade meestal te maken met openstaand(e) bedrag(gen) aan je club en/of KNWU. Je kunt niet eerder inloggen dan dat de blokkade is opgeheven. Neem daarvoor contact op via financien@knwu.nl. De collega's van Financiën kunnen je informeren welke reden er is en wat er gedaan kan worden om dit op te lossen.

Inloggen lukt maar mijn gegevens zie ik niet

Wanneer je niet in je MijnKNWU account kunt komen kun je een wachtwoordwijziging doen zoals hierboven uitgelegd, zodat je bij je gegevens komt. Maak je een nieuw account aan dan staan daar je gegevens niet en is er sprake van een dubbel account. Je licentieaanvraag wil dan bijvoorbeeld niet lukken.

Het kan ook zijn dat je niet meer wist dat je al een account had. Je hebt jezelf bijvoorbeeld aangemeld bij een club als lid en die club heeft je lidmaatschap bij het andere account toegevoegd. Je kunt dit makkelijk controleren door de KNWU ID nummers met elkaar te vergelijken.

Dubbel account

Er is sprake van een dubbel account wanneer er meerdere accounts zijn met elk een eigen KNWU ID voor dezelfde persoon. Neem dan contact op door een bericht te sturen met je gegevens naar service@knwu.nl.
Vervolgens helpen we je door de accounts tot één account samen te voegen en geven je het KNWU ID nummer door wat blijft bestaan (en zichtbaar is bij 'Profiel'). Indien mogelijk behouden we de inloggegevens waar je recent nog mee had ingelogd. En we noemen je de gebruikersnaam die blijft bestaan. Had je niet recent ingelogd dan kan het zijn dat je eerst nog een wachtwoordwijziging moet doen om te kunnen inloggen. Zie daarvoor de uitleg hierboven.

Dubbele KNWU-ID’s

Het kan zijn dat je meerdere KNWU-ID’s op je account hebt staan. Wanneer er in de oude MijnKNWU-omgeving meerdere accounts voor dezelfde persoon geregistreerd waren, zijn deze nu samengevoegd tot één account. De KNWU-ID’s worden nog teruggebracht naar één KNWU ID nummer. Is dat nog niet gebeurd en wil je dit aangepast hebben, dan kun je een bericht sturen aan service@knwu.nl. We behouden dan in principe het oudste KNWU ID nummer. 

Inloggen op het juiste account

Handelingen voor iemand anders kun je niet vanuit je eigen account doen. Wil je bijvoorbeeld een licentieaanvraag doen voor iemand anders, dan vraag je of die ander wil inloggen op zijn/haar account en kan daar de aanvraag worden gedaan. Dus ook bij minderjarigen met een account waar een koppeling is gemaakt naar het account ouder/voogd (voor gebruik van datzelfde e-mailadres) moet op dat account worden ingelogd en kun je niet in het account van de ouder een aanvraag doen voor de minderjarige

Inloggen lukt maar kunt handeling voor club, organisator of team niet doen

Lukt een handeling niet voor een club/organisator/team dan kan het zijn dat je niet de juiste rol hebt in MijnKNWU. Of je hebt wel de rol maar per ongeluk is je lidmaatschap beëindigd en dat geeft een blokkade. Kijk zelf in MijnKNWU hoe dit staat bij 'Rollen' en bij 'Lidmaatschap'.

De complete informatie over welke rol welke rechten geeft en hoe een club/organisatie/team deze zelf kunnen instellen lees je op het kenniscentrum bij Rollen en rechten in MijnKNWU. Vergelijk welke rol in jouw account staat met het overzicht in dat artikel. Neem zo nodig contact op met degene van de club/organisator/team die je de juiste rol in MijnKNWU kan geven volgens de uitleg op het kenniscentrum.
 
Heb je wel de juiste rol (en ook nog lidmaatschap) en kan je wel inloggen maar geen handelingen doen? Stuur dan een bericht aan service@knwu.nl onder vermelding van welke handeling je wil doen vanuit welk account, voor wie en waar je op vastloopt. Dan kunnen we beoordelen wat de reden kan zijn en je verder helpen.

Wachtwoordwijziging via Instellingen

Kun je wel inloggen in je MijnKNWU account maar wil je veranderen van wachtwoord dan kun je een wijziging doen door te gaan naar 'Mijn account' en dan naar 'Instellingen'.

Vragen?

Heb je na bovenstaande uitleg hulp nodig óf staat er dat je contact met ons moet opnemen? Stuur dan een bericht via service@knwu.nl en vermeld om welk account het gaat en zo nodig aanvullende gegevens. 

Met uitzondering van je wachtwoord natuurlijk, want die hou je voor jezelf!
Het wachtwoord is voor ons afgeschermd en hebben we niet nodig om je vraag te beantwoorden of je verder te helpen.