MijnKNWU

Begin 2020 lanceerde wij onze vernieuwde online omgeving MijnKNWU. Mogelijk heb je hinder ondervonden van deze overgang. Op deze pagina kun je zien welke problemen er inmiddels opgelost zijn. Hieronder vind je alle informatie rondom MijnKNWU. Denk hierbij aan hoe je moet inloggen en je jezelf inschrijft voor wedstrijden.


Inloggen en menu

Om in te loggen op MijnKNWU klik je op het oranje poppetje rechts bovenin naast 'Lid worden' of ga je direct naar https://mijn.knwu.nl/

Wanneer je ingelogd bent met je persoonlijke inloggegevens, kom je op je dashboard terecht.

De inhoud van het dashboard wisselt per persoon, maar je ziet meestal een voorstel voor evenementen waaraan je kunt deelnemen en wedstrijden waarvoor je bent ingeschreven.

Rechtsboven kan je via het blauwe poppetje een menu openen, waar je je KNWU-ID terugvindt, je digitale pas kan openen en kan uitloggen.

Het blauwe linkermenu is het hoofdmenu. Wanneer je op een menuonderdeel klikt, kan er een tweede submenu openen, zodat er meer pagina’s tevoorschijn komen.


Mijn Account

Je personalia, lidmaatschapsinformatie en licentie-informatie vind je onder ‘Mijn account’ in het linkermenu. Er opent een submenu met verschillende onderdelen. Op de pagina ‘Profiel’ kan je je persoonsgegevens en pasfoto beheren.

In het submenu kan je ook kiezen voor ‘Lidmaatschap’ of ‘Licenties’. In de tabel zie je een overzicht van je huidige en oude lidmaatschappen of licenties. Details kan je zien door op de clubnaam of licentienaam te klikken.

Met de blauwe knop bovenin kan je een nieuwe licentie of lidmaatschap aanvragen.

 


Licentie aanvragen

Op de pagina ‘Licenties’ kan je met de blauwe knop ‘Licentie aanvragen een nieuwe licentie aanvragen.

Stappenplan

  • Stap 1

    Maak de keuze tussen een wedstrijdlicentie en een kaderlicentie.

  • Stap 2

    Op de tweede pagina selecteer het jaartal waarvoor je de licentie wilt aanschaffen.

  • Stap 3

    Ook selecteer je hier de licentie die je wilt aanschaffen. Je klikt op ‘Volgende’.

  • Stap 4

    Op de derde pagina kies je uit de lijst de club waarbij je de licentie wilt aanvragen. Ben je lid van een buitenlandse club? Dan selecteer je de tweede optie ‘Via een buitenlandse club’ en vul je daar de clubnaam in. Je klikt op ‘Volgende’.

  • Stap 5

    Op de vierde pagina vul je alle vragen van de medische screening in en daarna klik je op ‘Volgende’.

  • Stap 6

    Op de vijfde pagina controleer je of je pasfoto nog up-to-date is en zo nodig vervang je hier de pasfoto voor een nieuwe. Je klikt op ‘Volgende’ als de pasfoto juist is.

  • Stap 7

    Op de zesde pagina controleer je je persoonsgegevens en kan je deze nog wijzigen wanneer nodig. Je klikt op ‘Volgende’ als alles in orde is.

  • Stap 8

    Op de zevende pagina lees je de algemene voorwaarden, statuten en reglementen en het privacy statement. Vink het vierkantje aan als je akkoord gaat en klik dan op ‘Volgende’.

  • Stap 9

    Je komt in het winkelwagentje terecht. Je klikt op ‘Afrekenen’ om de aanschaf van je licentie te voltooien.

  • Stap 10

    Je kunt de licentie alleen via iDeal betalen. Kies je bank uit het rijtje en klik op ‘Afrekenen’.

  • Stap 11

    Je wordt doorgestuurd naar iDeal. Wanneer de betaling gelukt is zie je een bevestiging in MijnKNWU.

  • Stap 12

    De status van je licentieaanvraag kan je volgen via ‘Mijn account’ > ‘Licenties’.


Kalender

De kalender vind je in het linkermenu. Er zijn drie verschillende filters gelijk zichtbaar, je kunt er meer zichtbaar maken door op ‘Meer filters’ te klikken. Ook nieuw is de kaartweergave, waardoor je in één overzicht ziet welke wedstrijden bij jou in de buurt zijn.

 


Inschrijven wedstrijd

Vanuit de kalender kan je doorklikken naar een evenement. Je komt op een pagina waar je een overzicht ziet van alle wedstrijden die onderdeel zijn van het evenement. Via de tabbladen vind je meer algemene informatie over het evenement.

Klik je op een wedstrijd, dan kom je op een pagina met alle informatie inzichtelijk in een tabel. Er zijn tabbladen met extra informatie beschikbaar. In het oranje blok zie je de inschrijfprijs en een knop om je in te schrijven. Ben je niet in bezit van de juiste licentie of lidmaatschap? Dan staat dat ook in het oranje blok aangegeven.

Klik je op de inschrijfknop, dan kom je terecht in je winkelwagen. Je klikt op ‘Afrekenen’ om de inschrijving te voltooien. Je kunt alleen met iDeal betalen. Kies je bank uit het rijtje en klik op ‘Afrekenen’. Je wordt doorgestuurd naar iDeal. Wanneer de betaling gelukt is zie je een bevestiging in MijnKNWU.

 


Digitale basispas

Met het poppetje rechts bovenin de hoek open je een uitklapmenu. Klik op je naam om je ‘profielkaart’ te openen. Dit is wat we voorheen de basispas noemde. Je ziet hier een overzicht van je persoonsgegevens, lidmaatschapgegevens, licentiegegevens, barcode en QR code. Deze codes kan je via je telefoon laten scannen, je hebt geen fysieke pas nodig.

Wil je toch het overzicht toch uitprinten? Dat kan met de knop ‘Print’.


Extra handleidingen

Bekijk extra handleidingen voor:

 


Overige uitleg

Inloggen / wachtwoord vergeten
Je kunt met dezelfde inloggegevens inloggen als in het oude systeem. Wanneer je het wachtwoord niet meer weet, gebruik dan deze pagina om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Als je ook de gebruikersnaam niet meer weet, vraag je eerst deze aan via deze pagina.

Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt over meerdere accounts op hetzelfde e-mailadres. Het is dan niet mogelijk een nieuw wachtwoord te versturen via de e-mail. Je kunt het beste een e-mail sturen naar support@knwu.nl, met daarin je naam, gebruikersnaam of KNWU-ID, en een alternatief e-mailadres dat wij kunnen instellen voor dit account. Dan wordt het e-mailadres door ons aangepast en ontvang je op dat e-mailadres een bericht om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

KNWU-ID’s en dubbele accounts
Het KNWU-ID is het belangrijkste identificatienummer dat je hebt als KNWU lid. Waar in de oude MijnKNWU-omgeving ook het licentienummer soms nodig was voor inschrijvingen, is nu alles gekoppeld via het KNWU-ID. De licentienummers die nu getoond worden in MijnKNWU zijn dezelfde licentienummers die op het pasje staan.

Het kan zijn dat je meerdere KNWU-ID’s op je account hebt staan. Wanneer er in de oude MijnKNWU-omgeving meerdere accounts voor dezelfde persoon geregistreerd waren, zijn deze nu samengevoegd tot 1 account. De KNWU-ID’s zijn nu nog allemaal zichtbaar op het account, maar deze worden in de loop van de tijd teruggebracht naar 1 KNWU-ID. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Dubbele accounts in het nieuwe systeem worden te zijner tijd samengevoegd tot 1 account.

Licentiestatus 'Concept'
Wanneer je een licentieaanvraag niet volledig hebt afgerond en de betaling nog niet voldaan is, komt je licentieaanvraag in concept te staan. Via het facturenoverzicht kun je alsnog de factuur betalen in het overzicht via de link ‘Factuur betalen’. Zolang de licentieaanvraag in concept staat, kun je geen nieuwe licentieaanvraag starten voor dezelfde licentietype.

Licentiestatus 'In behandeling'
De status van een licentie die in behandeling is kan je bekijken door op de naam van de licentie te klikken. Er opent dan een pop-up met aanvullende gegevens.

  • Een grijs vinkje bij 'Licentie goedgekeurd door club' betekent dat de club nog toestemming moet geven.
  • Een grijs vinkje bij 'Goedgekeurd door uniebureau' betekent dat vanuit het KNWU uniebureau nog een controle gedaan moet worden op de licentieaanvraag.
  • Een blauw vinkje bij 'Goedkeuring nodig van arts' betekent dat de sportarts deze licentieaanvraag moet beoordelen n.a.v. de medische screening bij de licentieaanvraag.


Fysieke licentiepasjes en duplicaatlicenties
Wanneer je een licentie aanvraagt en deze is helemaal goedgekeurd, is de licentie digitaal meteen beschikbaar. Je kunt je dus gelijk inschrijven voor wedstrijden en desgewenst de licentie downloaden en uitprinten. Het fysieke licentiepasje wordt in productie genomen en bij je thuisbezorgd, dit kan ongeveer 2 weken duren. Wil je een extra licentiepas ontvangen? Je kunt een duplicaatlicentie aanvragen voor €17,50. Dit doe je op dit moment door een e-mail te sturen naar support@knwu.nl. UCI-teams en overige officiële teams geregistreerd bij de KNWU kunnen meerdere duplicaten aanvragen voor hun team, ook via support@knwu.nl.

Verschillen in digitale licenties en fysieke licentiepasjes
Het kan voorkomen dat je een licentiepas hebt ontvangen waar andere gegevens op staan als de digitale versie die je via MijnKNWU kunt downloaden. Deze verschillen zijn ontstaan met de overgang van het oude systeem naar het nieuwe systeem. Het gaat hierbij om verschillen in licentienummers en verschillen in termen van buitenlandse categorieën. Deze verschillen hebben geen consequenties en er hoeft geen nieuwe pas aangevraagd te worden.

Stuurborden BMX
Om deel te nemen aan BMX wedstrijden dien je in bezit te zijn van een BMX stuurbord. Je BMX stuurbord dien je elk jaar opnieuw aan te vragen. Dit is mogelijk vanaf 1 januari van het nieuwe jaar. Wanneer je ook met een licentie wilt rijden dit jaar, is het belangrijk te wachten met de stuurbordaanvraag totdat de licentie is goedgekeurd. Wanneer het stuurbord eerder wordt aangevraagd wordt hier een verkeerde categorie aan gekoppeld. Daarom kan het gebeuren dat een eerder toegekend stuurbord wordt geannuleerd en opnieuw in aanvraag komt te staan. Wacht daarom echt totdat de licentie als goedgekeurd in het systeem komt te staan, dit voorkomt het toewijzen van verkeerde nummers.

Chips
Om deel te nemen aan wedstrijden is het belangrijk dat je er zelf voor zorgt dat de juiste chips gekoppeld zijn in jouw account. Het is voor organisatoren niet meer mogelijk een chip te koppelen aan de wedstrijdtafel. Op de pagina ‘Chips’ onder ‘Mijn account’ kun je zelf verschillende chips toevoegen. Sommige chips moeten ook bij MyLAPS worden geactiveerd, voordat je ze kan registreren in MijnKNWU. Extra informatie hierover vind je op MijnKNWU.

Mijn wedstrijden
Op het dashboard vind je onderaan in een tabel de wedstrijden waarvoor je bent ingeschreven. Ook kan je in de wedstrijdkalender filteren op ‘Mijn evenementen’.
Jezelf afmelden voor een wedstrijd doe je zelf via MijnKNWU, op de wedstrijdpagina vind je in het oranje blok een knop waarmee je je kunt afmelden. Wanneer deze knop niet (meer) zichtbaar is, neem je contact op met de organisator van het evenement.

Problemen met het aanvragen van een wedstrijdlicentie
Wanneer je tijdens de licentieaanvraag op pagina 3 niet een club kunt selecteren uit de lijst, controleer dan bij ‘Mijn account’ en dan ‘Lidmaatschappen’ of er een actief lidmaatschap bij een club staat. Wanneer hier geen actief lidmaatschap staat, neem contact met de club op met de vraag jou aan te melden in MijnKNWU. Belangrijk hierbij is om je bondslidnummer door te geven aan de club, zij kunnen je dan makkelijk toevoegen. Wanneer de club jou toegevoegd heeft, verschijnt de club bij de licentieaanvraag in de lijst.

Als er wel een actief clublidmaatschap staat, probeer het dan eerst in verschillende internetbrowsers en zorg dat deze up to date zijn. Lukt niet nog niet? Stuur dan een e-mail naar support@knwu.nl.

Gratis KNWU-basislidmaatschap voor NTB-leden
Hoewel er door het coronavirus op dit moment geen wedstrijden mogelijk zijn is er wel positief nieuws. Ook in 2020 kunnen NTB-leden met een atletenlicentie een gratis basislidmaatschap van de Koninklijke Nederlandse Wielren Unie (KNWU) aanvragen. Met het basislidmaatschap kunnen tri-atleten meedoen aan funklasse-wedstrijden (weg, veld en MTB) en (inter)clubwedstrijden (trainingswedstrijden).

NTB-leden hebben een KNWU-account nodig in MijnKNWU. Wanneer je deze nog niet hebt, kun je deze aan maken via deze pagina. In MijnKNWU ga je naar 'Mijn account' en kies je voor het submenu item 'Koppelingen'. Hier klik je op ‘koppeling toevoegen’. In de pop-up kies je voor ‘Nederlandse Triathlon Bond’ en voer je het nummer van je atletenlicentie in.

Als er na het koppelen 3 groene vinkjes verschijnen, is de koppeling gelukt. De volgende stap is dan het aanvragen van het lidmaatschap. Onder het submenu ‘Lidmaatschap’ vraag je met de blauwe knop een lidmaatschap aan. Door de koppeling is het lidmaatschap gratis. Zolang de koppeling actief is, geldt het gratis aanvragen van een basislidmaatschap.

Het basislidmaatschap wordt niet meer als een pasje thuis gestuurd, maar is digitaal te raadplegen via de profielkaart. In MijnKNWU klik je op het poppetje rechts bovenin de hoek, daarna op je naam om de profielkaart te openen. Je ziet hier een overzicht van je persoonsgegevens, lidmaatschapsgegevens, eventuele licentiegegevens, barcode en QR code. Deze codes kun je via je telefoon laten scannen. Je hebt geen fysieke pas nodig. Wil je toch het overzicht uitprinten? Dat kan met de knop ‘Print’. Bij wedstrijden moet je jouw basislidmaatschap – in print of digitaal op je telefoon – kunnen laten zien.

Let op: Heb je de koppeling geactiveerd nadat de betaling in gang is gezet voor je lidmaatschap? Dan is het niet mogelijk de kosten van het lidmaatschap terug te krijgen en zal het gratis lidmaatschap vanaf het volgende jaar in gaan, als de koppeling dan nog actief is.

Foutmeldingen

403 Deze actie is niet geautoriseerd
Jouw account heeft niet de juiste rechten om deze pagina te bekijken. Het kan zijn dat je de url van de pagina van iemand met meer rechten hebt gekregen, maar deze niet kunt bekijken. Als je lid bent van een club of stichting en je denkt wel toegang te moeten hebben tot deze pagina, kijk dan binnen je club of stichting of jouw rol kan worden aangepast of aangevuld, waardoor je meer rechten binnen MijnKNWU krijgt.

403 Ongeldige ondertekening
Deze foutmelding komt meestal voor als je een actie probeert uit te voeren vanuit een e-mailbericht, terwijl je met een ander account bent ingelogd. Er zeker van zijn dat je met het juiste account bent ingelogd, of niet bent ingelogd met een verkeerd account, voorkomt dit probleem. Uitloggen doe je in MijnKNWU zelf, via het het poppetje rechtsboven in de hoek en dan kiezen voor uitloggen. Lost dit het probleem niet op? Probeer het eventueel in andere internetbrowsers of op een ander apparaat.

 

Overige algemene tips bij een 403 foutmelding:

  • Schakel je browserextensies uit
  • Verwijder het cachegeheugen van je browser

Lukt het het met bovenstaande tips niet het probleem te verhelpen? Stuur dan een e-mail met daarin informatie over het apparaat (laptop, mobiel, tablet), welke browsers je gebruikt en welke versie van het browser.

404 Pagina niet gevonden

Een 404 foutmelding krijg je te zien wanneer je een pagina probeert te bezoeken die niet bestaat. De pagina kan verwijderd of verplaatst zijn, of er zit een fout in de url. Controleer de url die je hebt ingevoerd of zoek de juiste pagina opnieuw via MijnKNWU.

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Hieronder kun je aangeven welke andere soort cookies je wilt accepteren. Wil je meer weten? Bekijk dan onze privacy pagina.