MijnKNWU 2.0 Updates

MijnKNWU updates Renners/BMX-rijders

Op deze pagina vind je informatie over de meest gestelde vragen, opgeloste problemen en een handleiding hoe functionaliteiten in de vernieuwde MijnKNWU-omgeving anders werken ten opzichte van de vorige MijnKNWU-omgeving.

Meest gestelde vragen

  1. Hoe print ik mijn basislidmaatschap?
  2. Hoe vraag ik een duplicaat licentie aan?
  3. Waarom staat er op mijn digitale licentie iets anders dan op mijn fysieke pasje?
  4. Waarom is mijn stuurbord geannuleerd?
  5. Waar vind ik de wedstrijden waarvoor ik ben ingeschreven?
  6. Mijn licentie staat in concept, wat moet ik doen?

Opgeloste problemen

30 maart

  • Cookiefout opgelost bij uitloggen en inloggen op ander account
  • De pagina uitslagen toont nu standaard de uitslagen het afgelopen jaar
  • BMX afdelingen worden niet meer getoond op profielkaart van renners

23 maart

  • Telefoonnummers korter dan 10 cijfers kan nu ook toegevoegd worden
  • Het is weer mogelijk om meerdere adressen te registreren op de profielkaart

16 maart

  • Weergave van scrollbare pop-ups verbeterd
  • Diverse verbeteringen voor juryleden

9 maart

  • Tabblad locaties bij evenementen is weer zichtbaar
  • Diverse verbeteringen voor juryleden, clubs en organisatoren

28 februari

  • Barcode nummer wordt getoond onder streepjescode op de profielkaart
  • Uitslagcorrecties diverse wedstrijden
  • De volgende klassementen zijn overgezet: Strandrace 40+, Strandrace 50+, TC strandrace en Veldritcompetities
  • Aanpassingen in leeftijdsgrenzen voor bepaalde licenties
  • Starttijden op knwu.nl worden weer juist getoond
  • Fout bij het sluiten van pop-ups opgelost
  • Mogelijk gemaakt dat telefoonnummers met meer dan 10 cijfers (buitenland) ingevoerd kunnen worden
  • Weergave licentienummers in pop-up aangepast naar juiste nummers
  • Probleem opgelost waar BMX teams konden worden gekozen bij de stuurbordaanvraag
  • Verkeerde BMX stuurbord klasses zorgde ervoor dat stuurborden opnieuw moesten worden aangevraagd
  • BMX wedstrijden staan open voor inschrijving

Handleiding en uitleg nieuwe MijnKNWU omgeving

Inloggen / wachtwoord vergeten
Je kunt met dezelfde inloggegevens inloggen als in het oude systeem. Wanneer je het wachtwoord niet meer weet, gebruik dan deze pagina om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Als je ook de gebruikersnaam niet meer weet, vraag je eerst deze aan via deze pagina.

Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt over meerdere accounts op hetzelfde e-mailadres. Het is dan niet mogelijk een nieuw wachtwoord te versturen via de e-mail. Je kunt het beste een e-mail sturen naar support@knwu.nl, met daarin je naam, gebruikersnaam of KNWU-ID, en een alternatief e-mailadres dat wij kunnen instellen voor dit account. Dan wordt het e-mailadres door ons aangepast en ontvang je op dat e-mailadres een bericht om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Het basislidmaatschap
Het basislidmaatschap wordt vanaf 2019 niet meer fysiek als pasje verstuurd, maar is alleen digitaal in MijnKNWU te raadplegen. Met het poppetje rechts bovenin de hoek open je een uitklapmenu. Klik op je naam om je ‘profielkaart’ te openen. Dit is wat we voorheen de basispas noemde. Je ziet hier een overzicht van je persoonsgegevens, lidmaatschapgegevens, licentiegegevens, barcode en QR code. Deze codes kan je via je telefoon laten scannen, je hebt geen fysieke pas nodig. Wil je toch het overzicht toch uitprinten? Dat kan met de knop ‘Print’.

KNWU-ID’s en dubbele accounts
Het KNWU-ID is het belangrijkste identificatienummer dat je hebt als KNWU lid. Waar in de oude MijnKNWU-omgeving ook het licentienummer soms nodig was voor inschrijvingen, is nu alles gekoppeld via het KNWU-ID. De licentienummers die nu getoond worden in MijnKNWU zijn dezelfde licentienummers die op het pasje staan.

Het kan zijn dat je meerdere KNWU-ID’s op je account hebt staan. Wanneer er in de oude MijnKNWU-omgeving meerdere accounts voor dezelfde persoon geregistreerd waren, zijn deze nu samengevoegd tot 1 account. De KNWU-ID’s zijn nu nog allemaal zichtbaar op het account, maar deze worden in de loop van de tijd teruggebracht naar 1 KNWU-ID. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Dubbele accounts in het nieuwe systeem worden te zijner tijd samengevoegd tot 1 account.

Licentiestatus 'Concept'
Wanneer je een licentieaanvraag niet volledig hebt afgerond en de betaling nog niet voldaan is, komt je licentieaanvraag in concept te staan. Via het facturenoverzicht kun je alsnog de factuur betalen in het overzicht via de link ‘Factuur betalen’. Zolang de licentieaanvraag in concept staat, kun je geen nieuwe licentieaanvraag starten voor dezelfde licentietype.

Licentiestatus 'In behandeling'
De status van een licentie die in behandeling is kan je bekijken door op de naam van de licentie te klikken. Er opent dan een pop-up met aanvullende gegevens.

  • Een grijs vinkje bij 'Licentie goedgekeurd door club' betekent dat de club nog toestemming moet geven.
  • Een grijs vinkje bij 'Goedgekeurd door uniebureau' betekent dat vanuit het KNWU uniebureau nog een controle gedaan moet worden op de licentieaanvraag.
  • Een blauw vinkje bij 'Goedkeuring nodig van arts' betekent dat de sportarts deze licentieaanvraag moet beoordelen n.a.v. de medische screening bij de licentieaanvraag.


Fysieke licentiepasjes en duplicaatlicenties
Wanneer je een licentie aanvraagt en deze is helemaal goedgekeurd, is de licentie digitaal meteen beschikbaar. Je kunt je dus gelijk inschrijven voor wedstrijden en desgewenst de licentie downloaden en uitprinten. Het fysieke licentiepasje wordt in productie genomen en bij je thuisbezorgd, dit kan ongeveer 2 weken duren. Wil je een extra licentiepas ontvangen? Je kunt een duplicaatlicentie aanvragen voor €17,50. Dit doe je op dit moment door een e-mail te sturen naar support@knwu.nl. UCI-teams en overige officiële teams geregistreerd bij de KNWU kunnen meerdere duplicaten aanvragen voor hun team, ook via support@knwu.nl.

Verschillen in digitale licenties en fysieke licentiepasjes
Het kan voorkomen dat je een licentiepas hebt ontvangen waar andere gegevens op staan als de digitale versie die je via MijnKNWU kunt downloaden. Deze verschillen zijn ontstaan met de overgang van het oude systeem naar het nieuwe systeem. Het gaat hierbij om verschillen in licentienummers en verschillen in termen van buitenlandse categorieën. Deze verschillen hebben geen consequenties en er hoeft geen nieuwe pas aangevraagd te worden.

Stuurborden BMX
Om deel te nemen aan BMX wedstrijden dien je in bezit te zijn van een BMX stuurbord. Je BMX stuurbord dien je elk jaar opnieuw aan te vragen. Dit is mogelijk vanaf 1 januari van het nieuwe jaar. Wanneer je ook met een licentie wilt rijden dit jaar, is het belangrijk te wachten met de stuurbordaanvraag totdat de licentie is goedgekeurd. Wanneer het stuurbord eerder wordt aangevraagd wordt hier een verkeerde categorie aan gekoppeld. Daarom kan het gebeuren dat een eerder toegekend stuurbord wordt geannuleerd en opnieuw in aanvraag komt te staan. Wacht daarom echt totdat de licentie als goedgekeurd in het systeem komt te staan, dit voorkomt het toewijzen van verkeerde nummers.

Chips
Om deel te nemen aan wedstrijden is het belangrijk dat je er zelf voor zorgt dat de juiste chips gekoppeld zijn in jouw account. Het is voor organisatoren niet meer mogelijk een chip te koppelen aan de wedstrijdtafel. Op de pagina ‘Chips’ onder ‘Mijn account’ kun je zelf verschillende chips toevoegen. Sommige chips moeten ook bij MyLAPS worden geactiveerd, voordat je ze kan registreren in MijnKNWU. Extra informatie hierover vind je op MijnKNWU.

Mijn wedstrijden
Op het dashboard vind je onderaan in een tabel de wedstrijden waarvoor je bent ingeschreven. Ook kan je in de wedstrijdkalender filteren op ‘Mijn evenementen’.
Jezelf afmelden voor een wedstrijd doe je zelf via MijnKNWU, op de wedstrijdpagina vind je in het oranje blok een knop waarmee je je kunt afmelden. Wanneer deze knop niet (meer) zichtbaar is, neem je contact op met de organisator van het evenement.

Problemen met het aanvragen van een wedstrijdlicentie
Wanneer je tijdens de licentieaanvraag op pagina 3 niet een club kunt selecteren uit de lijst, controleer dan bij ‘Mijn account’ en dan ‘Lidmaatschappen’ of er een actief lidmaatschap bij een club staat. Wanneer hier geen actief lidmaatschap staat, neem contact met de club op met de vraag jou aan te melden in MijnKNWU. Belangrijk hierbij is om je bondslidnummer door te geven aan de club, zij kunnen je dan makkelijk toevoegen. Wanneer de club jou toegevoegd heeft, verschijnt de club bij de licentieaanvraag in de lijst.

Als er wel een actief clublidmaatschap staat, probeer het dan eerst in verschillende internetbrowsers en zorg dat deze up to date zijn. Lukt niet nog niet? Stuur dan een e-mail naar support@knwu.nl.

Gratis KNWU-basislidmaatschap voor NTB-leden
Vanaf maart 2020 kunnen NTB-leden met een atletenlicentie een gratis basislidmaatschap van de Koninklijke Nederlandse Wielren Unie (KNWU) aanvragen. Met het basislidmaatschap kunnen triatleten meedoen aan funklasse-wedstrijden (weg, veld en mtb) en (inter)clubwedstrijden (trainingswedstrijden). Ben je helemaal nieuw bij de KNWU? Dan maak je eerst een nieuw account aan via het registratieformulier van MijnKNWU. Daarna kan je in MijnKNWU onder 'Mijn account' kiezen voor het submenu item 'Koppelingen'. Daar kan je een koppeling maken door de bond te selecteren en het nummer van je atletenlicentie in te voeren. Leden die al een account bij de KNWU hebben kunnen vanuit hun bestaande account de koppeling instellen. Stuur daarna een e-mail naar support@knwu.nl met daarin je KNWU-ID vermeld, dan wordt er een lidmaatschap voor je aangemaakt.

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Hieronder kun je aangeven welke andere soort cookies je wilt accepteren. Wil je meer weten? Bekijk dan onze privacy pagina.