Nieuws

Updates en meest gestelde vragen MijnKNWU

15 januari 2020

Vanaf 1 januari zijn we live met het vernieuwde MijnKNWU. Mogelijk heb je hinder ondervonden van deze overgang. Onderstaand geven we je antwoorden op je mogelijke vragen. En houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Excuses voor het ongemak.


Inhoudsopgave


Clubs

Licentie aanvragen goedkeuren door clubs
Alle licentieaanvragen zie je op de pagina ‘Licentiehouders’, nieuwe aanvragen komen bovenin de tabel te staan. Wanneer je de licentie selecteert door op het vierkantje voor de naam te klikken, verschijnt er een blauwe actieknop met ‘Licenties’. Klik op de blauwe knop en je kunt klikken op ‘Aangevraagde licenties bevestigen’.

In sommige gevallen veranderd de status automatisch op ‘Bevestigd’, dan is de licentieaanvraag verwerkt. Soms blijft de status op ‘In behandeling’ staan. Dat betekent dat het KNWU Uniebureau nog een controle doet op promotie-/degradatiepunten, bijscholingspunten en pasfoto, of dat er nog gewacht wordt op goedkeuring door de medisch arts.

Leden toevoegen door clubs

  1. De makkelijkste manier om leden toe te voegen is met het bondslidnummer/KWNU-ID. Vraag bestaande leden deze door te geven wanneer mogelijk.
  2. Wanneer je geen bondslisnummer van het lid hebt, kan je deze ook handmatig toevoegen. Als deze gegevens bekend zijn in ons systeem, komt er een suggestie in beeld om het lid toe te voegen. Tot 14 januari gaf dit regelmatig problemen, nu zijn deze opgelost en raden we aan opnieuw via deze weg leden toe te voegen.
  3. Nieuwe leden die nog niet in het KNWU systeem staan, voeg je altijd handmatig toe. Zij ontvangen een bericht om hun account aan te vullen. Voor nieuwe leden in het systeem is het alleen mogelijk om een e-mailadres te gebruiken die nog niet gekoppeld is aan een ander account. Vraag eerst om een alternatief e-mailadres, wanneer dit niet mogelijk is stuur een e-mail naar support@knwu.nl.

Rollen van clubs
In het submenu kan je bij ‘Rollen’ de medewerkers van je club beheren. Elk soort rol die je aan een persoon kan toekennen, heeft zijn eigen rechten binnen MijnKNWU: een penningmeester zal andere gegevens kunnen zien dan een voorzitter.

Zo hebben contactpersonen geen eigen rechten, om bijvoorbeeld licenties goed te keuren hebben zij minimaal de rol ‘Ledenadministratie’ nodig. Op dit moment is er een technisch probleem waardoor het niet mogelijk is om de profielpagina van de club aan te passen. Dit wordt op korte termijn opgelost. Het is ook mogelijk dat er een verschil is in getoonde gegevens in MijnKNWU en op knwu.nl, hier zijn we van op de hoogte.

 


 

Wedstrijd(beheer)

Het beheren en aanmaken van evenementen en wedstrijden worden op korte termijn beschikbaar, tot die tijd kan je voor spoedgevallen mailen naar wedstrijden@knwu.nl

Wanneer het mogelijk wordt zelf evenementen toe te beheren, doe je dit via het menu item ‘Kalender’. Met het filter ‘alle evenementen’ kan je dan filteren op jullie eigen evenementen, of gebruik de blauwe knop ‘Evenement toevoegen’ om een nieuw evenement aan te melden.

(Chip) bestanden downloaden
Per 1 januari 2020 is KUVA buiten gebruik. Het is niet meer mogelijk om bestanden te downloaden: met name wegens privacy redenen kunnen deze gegevens niet meer gedeeld worden zoals voorheen. Er is een alternatieve manier ingebouwd in het nieuwe systeem, bekijk hier de handleiding hoe dit precies werkt. Voor aanvullende vragen kan je een e-mail naar dit adres.

Wedstrijdtijden op knwu.nl
Er was een technisch probleem waardoor wedstrijdtijden op knwu.nl een uur te vroeg werden weergeven, dit is vanaf woensdagochtend 15 januari opgelost. Deelnemerslijsten komen binnenkort beschikbaar op knwu.nl, tot die tijd zijn ze alleen te raadplegen in MijnKNWU.


Renners

BMX stuurborden
We hebben verschillende problemen ondervonden met het toekennen van de stuurborden, ondertussen zijn deze opgelost en op korte termijn worden de stuurborden toegekend. Het kan zijn dat een al toegekend stuurbord wordt geannuleerd en opnieuw in aanvraag komt, omdat de er verkeerde klassecodes werden toegekend aan renners met een licentie. Deze nummers worden zo spoedig mogelijk opnieuw toegekend.
Voor vragen over dit proces mail naar support@knwu.nl.

Problemen met het aanvragen van een wedstrijdlicentie
Wanneer je tijdens de licentieaanvraag op pagina 3 niet een club kunt selecteren uit de lijst, controleer dan bij ‘Mijn account’ en dan ‘Lidmaatschappen’ of er een actief lidmaatschap bij een club staat. Wanneer hier geen actief lidmaatschap staat, neem contact met de club op met de vraag jou aan te melden in MijnKNWU. Belangrijk hierbij is om je bondslidnummer door te geven aan de club, zij kunnen je dan makkelijk toevoegen. Wanneer de club jou toegevoegd heeft, verschijnt de club bij de licentieaanvraag in de lijst.

Als er wel een actief clublidmaatschap staat, probeer het dan eerst in verschillende internetbrowsers en zorg dat deze up to date zijn. Lukt niet nog niet? Stuur dan een e-mail naar support@knwu.nl.

Duplicaten van licenties
Vanaf 29 januari is het mogelijk zelf een duplicaat van je licentie aan te vragen. Je doet dit via de pagina 'Licenties' onder ‘Mijn account’’. Je klikt op de licentie waarvan je het duplicaat wilt bestellen. Er verschijnt dan een pop-up en je drukt daar op de knop ‘pas aanvragen’. Je wordt door gelinkt naar de winkelwagen waar je de betaling voltooid. De duplicaat wordt daarna in behandeling genomen en het duurt ongeveer 8 werkdagen voordat deze wordt verstuurd.

Wanneer je meer dan 1 duplicaat wilt ontvangen, mail dan het verzoek naar support@knwu.nl

Statussen licentie
Wanneer je een licentie aanvraagt komt deze met de status ‘in behandeling’ op de pagina ‘Licenties’ te staan. Wanneer deze status niet veranderd, kan het zijn dat de club de licentie nog moet goedkeuren, de arts nog naar de aanvraag moet kijken naar aanleiding van de medische screening of dat het KNWU Uniebureau punten moet controleren. Het wordt binnen enkele dagen mogelijk om zelf de precieze status in te zien door te klikken op de naam van de licentie. Je ziet dan per beoordelingsfactor wat de status hiervan is.

Heb je de verkeerde licentie aangevraagd? Stuur dan een e-mail naar support@knwu.nl met je naam en om welke licentie het gaat, dan annuleren wij de aangevraagde licentie en kan je daarna zelf een nieuwe aanvragen. We zorgen er dan voor dat het geld van de eerste licentie wordt terugbetaald.

Inloggen / wachtwoord vergeten
Je kunt met dezelfde inloggegevens inloggen als in het oude systeem. Wanneer je het wachtwoord niet meer weet, gebruik dan deze pagina om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Als je ook de gebruikersnaam niet meer weet, vraag je eerst deze aan via deze pagina.

Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt over meerdere accounts op hetzelfde e-mailadres. Het is dan niet mogelijk een nieuw wachtwoord te versturen via de e-mail. Je kunt het beste een e-mail sturen naar support@knwu.nl, met daarin je naam, gebruikersnaam of bondslidnummer, en een alternatief e-mailadres dat wij kunnen instellen voor dit account. Dan wordt het e-mailadres door ons aangepast en ontvang je op dat e-mailadres een bericht om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Gratis KNWU-basislidmaatschap voor NTB-leden
Vanaf maart 2020 kunnen NTB-leden met een atletenlicentie een gratis basislidmaatschap van de Koninklijke Nederlandse Wielren Unie (KNWU) aanvragen. Met het basislidmaatschap kunnen triatleten met korting meedoen aan funklasse-wedstrijden (weg, veld en mtb) en (inter)clubwedstrijden (trainingswedstrijden). Ben je helemaal nieuw bij de KNWU? Dan maak je eerst een nieuw account aan via het registratieformulier van MijnKNWU. Daarna kan je in MijnKNWU onder 'Mijn account' kiezen voor het submenu item 'Koppelingen'. Daar kan je een koppeling maken door de bond te selecteren en het nummer van je atletenlicentie in te voeren. Leden die al een account bij de KNWU hebben kunnen vanuit hun bestaande account de koppeling instellen.

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Hieronder kun je aangeven welke andere soort cookies je wilt accepteren. Wil je meer weten? Bekijk dan onze privacy pagina.