Nieuws

Shimano Service Center partner van trainingsapp Fondo

26 november 2020

Shimano Service Center heeft zich voor twee jaar verbonden als materiaal- en onderhoudspartner van Fondo, de trainingsapp van de KNWU. Met het partnership zet de KNWU de volgende stap in haar doelstelling om wielerdromen van fietsend Nederland waar te maken.

Nederland kent ruim 600.000 ‘prestatieve’ fietsers die jaarlijks uiteenlopende doelen stellen. Doelen zoals het rijden van een lange tocht, deelname aan een Gran Fondo of het beklimmen van die ene mythische berg. Deze groep is over het algemeen niet aangesloten bij een wielervereniging maar wél gemotiveerd om beter te worden en daarbij dus vooral op zichzelf aangewezen. Het bestaande aanbod trainingsbegeleiding sluit in veel gevallen niet goed aan bij de behoeften. Fondo maakt persoonlijke flexibele trainingsbegeleiding daarom toegankelijk voor de ongebonden fietser. Met de trainingsapp wil de KNWU van toegevoegde waarde zijn voor deze groep en hen op nieuwe manieren aan zich binden en interesseren voor de wielersport.

Margo de Vries, directeur Commercie & Facilitair bij de KNWU: "Om beter te worden is het belangrijk om naast een goede lichamelijke conditie ook te beschikken over goed materiaal in topconditie. Dit partnership met de experts van Shimano Service Center lag dan ook voor de hand, want zo kunnen we samen meer fietsers voorzien van relevante kennis over de verschillende aspecten van het beter worden."

"Ik vind het heel gaaf dat we de samenwerking op deze manier kunnen intensiveren. Shimano is al jaren een zeer gewaardeerde en trouwe partner van de KNWU."

Margo de Vries, directeur Commercie & Facilitair bij de KNWU
Lennard Vis en Margo de Vries bij een Shimano Service Center

Shimano Service Centers: hét netwerk van onafhankelijke fietsretailers

Bij Shimano Service Centers doen ze meer dan alleen fietsen repareren, ze geven er écht om. Elk Service Center heeft gecertificeerde mecaniciens in dienst, die werken met Shimano’s originele onderdelen. Om ervoor te zorgen dat de retailers op de hoogte blijven van de laatste technologieën, worden ze regelmatig getraind. In de Benelux zijn op dit moment ongeveer 150 Shimano Service Centers.

Lennard Vis, Marketing Manager bij Shimano Benelux: "Uiteraard is het belangrijk dat je je fiets regelmatig onderhoudt. Daarmee verleng je niet alleen de levensduur van je fiets, maar verhoog je ook je eigen fietsplezier. Denk hierbij aan probleemloos en vloeiend schakelen of aan veilig en vlot kunnen remmen. Daarnaast is het van belang dat niet alleen jijzelf, maar ook je fiets klaar is voor een grote tocht of een evenement. Als je in de bergen gaat trainen heb je bijvoorbeeld een ander verzet nodig dan wanneer je dat in de Nederlandse polders doet."

"Samen met Fondo zorgen we ervoor dat we de sportieve fietser informeren, voorlichten en adviseren om ook de fiets in topconditie te houden."

Lennard Vis, Marketing Manager bij Shimano Benelux

Fondo: de bekroonde trainingsapp van de KNWU

Fondo is de trainingsapp van de KNWU die fietsers klaarstoomt voor hun volgende uitdaging. De app werd in juli 2019 als bètaversie gelanceerd en op basis van feedback doorontwikkeld. In het voorjaar van 2020 volgde de lancering van een volwaardige versie inclusief abonnementsvorm. Inmiddels worden dankzij de app wielerdromen van meer dan 17.000 fietsers in Nederland en België waargemaakt, en ontving de app meerdere prijzen, waaronder de Bike MOTION Award en twee Dutch Interactive Awards. Voor 2021 mikt de KNWU met Fondo op het bereiken van 50.000 fietsers.

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren. Daarnaast vragen we je toestemming om analytische cookies en marketingcookies te plaatsen. Daarmee meten we het gebruik van deze website en kunnen we ons aanbod beter afstemmen op jouw voorkeuren. Deze cookies verzamelen persoonsgegevens. Geef hieronder aan welke cookies je wilt accepteren. Meer weten? Bekijk onze privacypagina.