Organisatie

KNWU visie

Nederland is hét fietsland bij uitstek. De meeste kinderen stappen op hun derde levensjaar al voor het eerst op. Fietsen zit in ons DNA. Onze infrastructuur is ongeëvenaard.

We fietsen als peloton naar ons werk. Fietsen in Nederland, het is het mooiste merk om mee te werken. Nu de hele wereld het fietsen ontdekt, wordt stelselmatig naar Nederland gekeken. Nederland geldt als koploper, uitvinder, gidsland.

Sterke groei

Nog nooit stapten zoveel nieuwe sportieve fietsers op de fiets als in de afgelopen jaren. Fietsen als de perfecte sport voor een gezonde levensstijl. Fietsen blijkt ook steeds vaker de ideale vervanger van (het meer blessuregevoelige) voetbal en hardlopen of (het tijdrovende) golf. Collega-bond NTFU becijferde samen met Bikemotion dat wekelijks meer dan 800.000 (18+) fietsers opstappen. Uit de sportparticipatiemonitor van NOC*NSF blijkt al tijden achtereen de flinke groei van fietsen als sport en heeft inmiddels een stevige positie in de top 5 van de populairste sporten ingenomen. Uniek aan de sport is dat je het een leven lang én het hele jaar door kunt doen.

Doelstellingen

  1. Succesvolle topsport
  2. Olympische prestaties
  3. Groei

Speerpunten

  1. Succesvolle topsport
  2. Klantgericht aanbod
  3. Toekomstgerichte clubs
  4. Vernieuwende partnerships// slimme samenwerkingen
  5. Digitale transformatie
  6. Enthousiast publiek

Meer informatie

Wil je meer weten over onze visie? Download hieronder dan de visie 'Kansen, van hier tot Tokio'.

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren. Daarnaast vragen we je toestemming om analytische cookies en marketingcookies te plaatsen. Daarmee meten we het gebruik van deze website en kunnen we ons aanbod beter afstemmen op jouw voorkeuren. Deze cookies verzamelen persoonsgegevens. Geef hieronder aan welke cookies je wilt accepteren. Meer weten? Bekijk onze privacypagina.